"כולנו אך דמויות בסיפור,
התפקיד למפרע כתוב ותפור.
כולנו הומצאנו לתכלית ידועה,
לא נוכל לחולל חדשות לישועה,
או להשתנות ולהיות לאחרים-
כי איננו אלא דמויות בספרים"

"הסיפור שאינו נגמר", מיכאל אנדה, הוצאת "לנדורי", עמוד 81

יום שישי, 6 ביולי 2012

בני לוריאן- אני מספר ארבע

היום,בשעה טובה, סגרתי מעגל אחרי שסיימתי אתמול את הספר  הראשון בסדרת "בני לוריאן" והיום ראיתי את הסרט "אני מספר ארבע" מאת פיטקוס לור.
מה להגיד?
הספר יפה והסרט ממש ממש ממש שונה ולא כל כך טוב כמו הספר. השחקנים- מעולים ודומים לאיך שדמיינתי בספר אבל... פשוט שינו הרבה מהעלילה למשל ששרה מתבודדת... בספר היא ממש פופולרית. בסרט הכוחות של מספר שש הם הכוחות שאמורים להיות לג'ון\מספר ארבע. ועוד משהו אבל זה ספויילר רציני הרבה יותר.
טוב, אז לפוסט המסורתי:

רקע לספר:
אחרי שהמוגדוריאנים השמידו את הכוכב לוריאן, תשעה ילדים לורים ושומריהם ברחו אל כדור הארץ. בבוא היום הילדים האלה יפתחו את ה"מורשות" שלהם- הכוחות המיוחדים לכל אחד. כל אחד מהילדים ושומרו הולכים לכיוונים מנוגדים כדי שהמוגדוריאנים לא ימצאו אותם. המוגדוריאנים יכולים להרוג אותם רק על פי הסדר המספרי.

על מה מסופר?
אחרי שמספר שלוש נהרג, מספר ארבע צריך לברוח ביחד עם הנרי, השומר שלו, עוד פעם. הם עוברים ממקום למקום מאז שהגיעו לכדור הארץ. הם מחליפים זהויות, מחליפים בתים, מחליפים חיים. הם מגיעים לעיירה קטנה בשם "עדן" באוהיו. ארבע מקבל את השם ג'ון סמית' והוא לומד בבית הספר כמו כל נער אחר. הוא פוגש שם את שרה ומשם הניצוצות עפים. וגם כשהמורשות שלו מתפתחות וגם כאשר המוגדוריאנים קרבים ובאים הוא לא מוכן לעזוב.

בקיצור:
אהבתי. העלילה מעולה אבל לא מתקדמת מספיק מהר לטעמי. אתם מכירים את הספרים שהעלילה האמיתית מתחילה רק בעמוד מאוחר מאוד? בספר הזה יש עלילה טובה בהתחלה ואז הכול "נרגע" ואז לקראת הסוף העלילה שוב מתלהטת. אני לא יודעת מה איתכם, אבל לי זה גרם להפסיק באמצע ולעבור לספרים אחרים. אבל אז ראיתי את הטריילר לסרט וגיליתי שזה עומד להיות מעניין.
אז... לגיל שתים עשרה- שלוש עשרה ומעלה.
ספר ההמשך "כוחה של מספר שש" יצא לא מזמן בעברית והספר השלישי יצא רק באנגלית, נדמה לי (משהו עם מספר תשע). וכמובן הסרט שיצא ב2011.
ציון:
ארבע וחצי סימניות


2 תגובות:

  1. ביקורת מצוינת!
    אני באמת צריכה לקרוא את הספר הזה כבר, שמעתי עליו הרבה דעות מגוונות. בכל מקרה, אני חושבת שקוראים לספר השלישי- The Rise of Nine.

    השבמחק