"כולנו אך דמויות בסיפור,
התפקיד למפרע כתוב ותפור.
כולנו הומצאנו לתכלית ידועה,
לא נוכל לחולל חדשות לישועה,
או להשתנות ולהיות לאחרים-
כי איננו אלא דמויות בספרים"

"הסיפור שאינו נגמר", מיכאל אנדה, הוצאת "לנדורי", עמוד 81

יום שבת, 21 ביולי 2012

הקוסם השחור- גילדת הקוסמים

"גילדת הקוסמים", ספר פנטזיה ראשון בטרילוגיית "הקוסם השחור" מאת טרודי קנבן.


רקע לסיפור:
בכול שנה, בחורף, המלך מכריז על הטיהור. מוציאים את כל הקבצנים, אנשי הרחוב והעניים אל מחוץ לחומות העיר. כך העיר תישמר נקייה.
הקוסמים מהגילדה עוזרים למלך בטיהור בכך שמפחידים את האנשים. הם לא צריכים לעשות הרבה- רק לעמוד שם עם המגן הקסום שלהם ולעורר פחד.


על מה מסופר?
בכול שנה, בחורף, בזמן הטיהור, יש חבורות של נערי רחוב שזורקים אבנים על הקוסמים. האבנים לא עוברות את המגן הקסום, כמובן. עד שנערת רחוב אחת, סוניה שמה, מרכזת את כל כעסה באבן שבידה- על אמה שמתה, על אביה שנעלם, על שגרשו אותה ואת דודיה מביתם, על הכול- וכל מה שהיא רוצה זה שהאבן תעבור את המגן הקסום, שהאבן תפגע בקוסמים הארורים. והאבן עוברת. והאבן פוגעת.
והקוסמים יודעים מה משמעות הדבר- יש קוסמת ברחובות העיר. יש קוסמת בעלת עוצמת קסם אדירה ובלתי מרוסנת שלא תחת אחריותם. הם יוצאים לחיפושים אחרי הנערה.
סוניה לא רוצה להיתפס. אם הם מחפשים אחריה כל כך הרבה- כפי הנראה שהם רוצים הרוג אותה. היא בורחת. אך קסמה מתחזק ומתפרץ יותר ויותר מיום ליום.


בקיצור:
ספר מעולה, מדהים, מותח, מופלא, מרנין (איזה כיף זה להגיד "מרנין").
זה ספר כזה שמחמם את הקטע שבין הריאות ללב. שגורם לך לחייך כשאתה סתם ככה רואה את הכריכה, לא קשור לזה שסיימת אותו כבר.
אתם מכירים ספרים כאלה?
יש מעט מאוד.
אחרי שהשארתי אותו בסלון, חברתי מצאה אותו והחלה לקרוא. ואחר כך אחותי ראתה אותו וגם החלה לקרוא. ואז נוצרה מלחמה על הספר. אחותי החביאה אותו במזווה, אבל ברוב חוסר הטאקט שלה היא צעקה ברחבי הבית "מי ראה את הספר שהיה פה במזווה?!" כי, כמובן שחברתי מצאה אותו שם. ואחרי שאני הצלחתי איכשהו להביאו לידי, אחותי שוב החביאה אותו. אך ראו זה פלא, באותו המקום בדיוק- במזווה. בסופו של דבר חברתי הצליחה לעקוף אותי ולסיים לקרוא אותו לפני, אני סיימתי עוד באותו היום ואחותי סיימה היום או אתמול.
ספר ששווה להילחם עליו, אתם יכולים להיות בטוחים בזה.
אז, שני הספרים הנוספים בסדרה היו אמורים לצאת בסביבות שנת 2009, לפי מה שכתוב בסוף הספר, אך אחרי שלא מצאתי אותם בספרייה התחלתי לדאוג. חיפשתי באתר של "סטימצקי" ולא מצאתי אותם שם. חיפשתי באתר של ההוצאה לאור, אחרי שכתוב בסוף הספר שאם אנחנו רוצים עדכונים נוכל להיכנס לאתר שלהם, והספרים לא הופיעו שם. חיפשתי סתם ככה בגוגל וראיתי כמה וכמה שאלות בפורומים לגביהם. חיפשתי באנגלית ומצאתי את הערך עליהם בויקיפדיה. באנגלית.
בסופו של דבר שלחתי אימייל  מנומס ותרבותי להוצאה לאור:



הוצאת "כוכבי כסף" שלום,
קראתי את הספר "גילדת הקוסמים" ומאוד אהבתי אותו, אך לצערי לא מצאתי את שני הספרים הבאים בסדרה. בסוף הספר הראשון בסדרה נכתב שהם יצאו בשנת 2009. היות שהשנה היא 2012 הייתי מצפה לראות את שני הספרים הבאים, אך כאשר חיפשתי אחריהם בספרייה, באתר של סטימצקי וסתם כך ברחבי הרשת, לא מצאתי דבר אודותיהם חוץ משאלות של "היכן הם?".
האם הם יצאו לאור בהוצאתכם? אם כן, היכן אוכל לקנותם?

בתודה מראש
ספיר ~שם משפחה~

עוד לא קיבלתי תשובה, אבל אני אעדכן אם כן.


ציון:

חמש סימניות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה